• Log in
  • 0

    Geen producten in je winkelmand.

Hoe zien de lessen eruit?

In deze cursus over boekmarketing bouw je gedurende de lessen aan je eigen unieke boekmarketingplan.

Je gaat kijken naar:

Wat past bij jou?
Elk verhaal heeft iets anders nodig. Dus je eigen marketingplan heeft zeker ook te maken met je eigen wensen en je eigen kracht.

Wat past bij je verhaal?
Elk verhaal is anders. Een ander genre, een thema dat anders is verpakt, of personages die iets unieks hebben. We gaan kijken welke boodschap je wilt overbrengen en op welke manier je dat op een krachtige manier kunt doen.

Wie is je ideale lezer?
Heb je ooit nagedacht voor wie je schrijft? Het is goed om een ideale lezer voor je te zien zodra je start met je marketingplan. Wat vind je ideale lezer leuk, interessant, wat raakt haar/hem, en hoe kun je je lezer verleiden om je boek te gaan lezen?

Hoe ziet de markt eruit?
Weet je waar je je doelgroep kunt bereiken? Wat is eigenlijk die markt? En hoe kun jij jouw boek daar aanbieden? Welke trends en ontwikkelingen zijn van invloed op de verkoop van je boek?

Ga je social media inzetten?
Zit je op social media? Welk platform vind jij daarbij prettig? Er zijn zoveel mogelijkheden; we gaan kijken hoe je tussen al die bomen het bos gaat zien.

Wat zijn de offline mogelijkheden?
Het boekenleven speelt zich echt niet alleen maar online af, ook offline zijn er heel veel mogelijkheden om je boek te laten zien. Welke mogelijkheden zijn voor jouw boek interessant?

Media-aandacht
Het kan enorm helpen als je boek in een krant staat of in een van de damesbladen. Maar hoe pak je dat aan?

Je eigen podium bouwen
Stap voor stap leer je hoe je jouw eigen podium bouwt voor je boek(en) zodat ze beter zichtbaar zijn voor de lezers die jij wilt aanspreken.

Inspiratieoefeningen
Je ziet er zijn heel veel mogelijkheden om je boek beter zichtbaar te maken, zowel online als offline. Al deze mogelijkheden gaan we langs in de verschillende lessen. Na elke les vind je een inspiratieoefening om met de geleerde theorie in de praktijk aan de slag te gaan.

Werkboek
In het begin van de cursus vind je een werkboek dat je kunt downloaden én gebruiken om alle informatie, ideeën, plannen én inspiratie van de oefeningen te noteren. Zo heb je na afloop van de cursus een compleet marketingplan voor je boek.

Stel je open voor nieuwe mogelijkheden en leg de lat zo hoog dat je er net bij kan. Als je elke dag een klein stapje maakt (en elke dag één of misschien wel tien boeken verkoopt) heb je straks toch een mooi aantal bij de lezer gebracht.

Veel inspiratie!

 

Cursusoverzicht

Cursusinformatie
Als eerste… 00:03:00
Doel van de cursus 00:05:00
Lesonderdelen 00:10:00
Inhoudsopgave lessen 00:05:00
Werkboek cursus Boekmarketing 00:05:00
Welke mogelijkheden zijn er?
Les 1 – Waarom boekmarketing 00:10:00
Les 1 – Oefening 00:20:00
Les 2 – Wat past bij jou? 00:11:00
Les 2 – Oefening 00:20:00
Les 3 – Positionering van je boek 00:07:00
Les 3 – Oefening 00:20:00
Hoe bereik je je lezers?
Les 4 – Wie is je ideale lezer? 00:10:00
Les 4 – Oefening 00:20:00
Les 5 – Wel of geen social media? 00:10:00
Les 5 – Oefening 00:20:00
Offline mogelijkheden
Les 6 – Signeren of bijeenkomsten 00:10:00
Les 6 – Oefening 00:20:00
Les 7 – Hoe benader je de pers? 00:10:00
Les 7 – Oefening 00:20:00
Laat jezelf en je boek zien
Les 8 – Hoe maak je een website? 00:28:00
Les 8 – Oefening 00:20:00
Les 9a – Sprekend beeldmateriaal 00:15:00
Les 9b – Hoe maak je een booktrailer? 00:37:00
Samenvattend 00:05:00
Jouw plannen
Les 10 – Jouw plannen 00:09:00
Les 10 – Oefening 00:20:00
Hoe nu verder?
Eindopdracht 00:20:00
Hoe nu verder? 00:10:00

Reviews

0

beoordelingen
  • 5 Sterren0
  • 4 Sterren0
  • 3 Sterren0
  • 2 Sterren0
  • 1 Sterren0

Er zijn nog geen reviews geschreven. Wees de eerste die er een schrijft.

top
© 2024 Online Schrijfschool - Powered by Maatos