Kinderen zijn misschien wel de leukste doelgroep om voor te schrijven. Herinner je het nog hoe je het zelf vond om vroeger voorgelezen te worden? Of wat jouw favoriete boeken waren in jouw tienerjaren?
Kinderboeken zijn er in heel veel verschillende soorten. Van prentenboeken tot sprookjes, van spannende avonturenboeken tot grappige voorleesverhalen, en ga zo maar door. In de cursus leer je welke specifieke kenmerken er zijn en hoe je voor deze enthousiaste doelgroep kunt schrijven.
Tijdens deze cursus ga je verder de diepte in en schrijf je door aan jouw kinderverhaal. Je leert hoe dialogen het verhaal levendig maken en hoe show don’t tell werkt. En tussentijds oefen je en krijg je op een aantal opdrachten feedback. Zo werk jij aan de beste versie van jouw verhaal!
Na afloop van de cursus heb je meer verdieping gekregen van je kinderverhaal. En wie weet heb je wel zoveel inspiratie opgedaan dat er straks een hele serie verschijnt. Je hebt ook feedback gekregen op de verschillende onderdelen van je verhaal.
Lessen, inspiratieoefeningen én schrijfopdrachten: je leert schrijven door het te doen!
Over de instructeur
Cursusoverzicht
Cursusinformatie | |||
Als eerste… | 00:03:00 | ||
Doel van de cursus | 00:05:00 | ||
Lesonderdelen | 00:05:00 | ||
Einddoel van de cursus | 00:07:00 | ||
Verhaalopbouw | |||
Les 1 – Verhaalopbouw | 00:08:00 | ||
Les 1 – Oefening | 00:20:00 | ||
Les 2 – Verhaal en structuur | 00:09:00 | ||
Les 2 – Oefening | 00:20:00 | ||
Spanning | |||
Les 3 – Spanning | 00:07:00 | ||
Les 3 – Oefening | 00:20:00 | ||
Personages | |||
Les 4 – Personages | 00:06:00 | ||
Les 4 – Oefening | 00:20:00 | ||
Schrijfopdracht 1 | |||
Schrijfopdracht 1 | 00:20:00 | ||
Kinderverhalen 2 – Schrijfopdracht 1 – Uitwerking | Onbeperkt | ||
Hoe nu verder? | 00:05:00 | ||
Perspectief | |||
Les 5 – Perspectief | 00:08:00 | ||
Les 5 – Oefening | 00:20:00 | ||
Dialogen schrijven | |||
Les 6 – Hoe schrijf je een goede dialoog? | 00:10:00 | ||
Les 6 – Oefening | 00:20:00 | ||
Les 7 – De opmaak en lay-out van dialogen | 00:08:00 | ||
Les 7 – Oefening | 00:20:00 | ||
Show don't tell | |||
Les 8 – Show don’t tell | 00:09:00 | ||
Les 8 – Oefening | 00:20:00 | ||
Schrijfopdracht 2 | |||
Schrijfopdracht 2 | 00:20:00 | ||
Kinderverhalen 2 – Schrijfopdracht 2 – Uitwerking | Onbeperkt | ||
Hoe verder? | 00:05:00 | ||
Zintuiglijk schrijven | |||
Les 9 – Zintuiglijk schrijven | 00:11:00 | ||
Les 9 – Oefening | 00:20:00 | ||
Kinderboekenserie | |||
Les 10 – Kinderboekenserie | 00:08:00 | ||
Les 10 – Oefening | 00:20:00 | ||
Eindopdracht | |||
Eindopdracht | 00:20:00 | ||
Kinderverhalen 2 – Eindopdracht – Uitwerking | Onbeperkt | ||
Hoe verder? | 00:05:00 |
Een goed opgebouwde cursus met stimulerende feedback
Ik heb genoten van de cursus Kinderverhalen-2. De lessen zijn goed opgebouwd, er spreekt een grote vakkennis uit.
Deels waren de lessen voor mij een nuttige opfrissing, maar ik heb ook nieuwe kennis verkregen die ik meteen kon toepassen in mijn verhaal. De inspiratieoefeningen waren leerzaam en erg leuk om te doen .
De feedback van Inge Spaan op de verschillende schrijfopdrachten is opbouwend en stimulerend, en hielpen mij om het verhaal naar een hoger niveau te tillen.
Een goed opgebouwde cursus, stimulerende feedback en een goede start maken met een kinderboek: deze cursus is een aanrader voor schrijvers van kinderverhalen.